.

.

wtorek, 21 marca 2017

Wiosenne porządki


 Wiosna jest czasem w którym świat rodzi się na nowo. Pierwsze kwiaty, pierwsze liście na drzewach, pierwsze słońce. To tak samo jakby zostawić wszystko i zacząć nowy rozdział. Wciskamy wsteczny, naprawiamy błędy i żyjemy tak jak gdyby nigdy nic. Piękny krajobraz za oknem i pierwszy wiosenny spacer - BRZMI CUDOWNIE! Z wiosną wiążą się również obowiązki domowe takie jak porządki, ale czy musimy marnować na nie cały dzień? Wystarczy dobra organizacja, a sprzątanie całego mieszkania to będzie czysta przyjemność☺

 I. WEJŚCIE

Czy wejście jest dobrym miejscem na trzymanie starych gazet, roweru czy wózka? Na pewno znalazło by się dla nich lepsze miejsce. Na początek radzę skupić się na rzeczach które są tam zupełnie niepotrzebne. Na koniec wystarczy przetrzeć wszystko ściereczką.


 II. PRZEDPOKÓJ

Tutaj powinny znajdować się tylko buty, kapcie i kurtki. Przedpokój jest miejscem, w którym można znaleźć dosłownie wszystko, ale nic oprócz wymienionych rzeczy nie powinno się w nim znajdować.

III. SALON

Salon jest największym pomieszczeniem w domu, dlatego to on zajmuje nam najwięcej czasu. Tutaj proponuje poprawić zasłony i firanki oraz poprawić poduszki na kanapie. Wszystkie okruszki jakie znajdują się na stole i kanapie wystarczy strzepnąć na podłogę, a na samym końcu odkurzyć cały salon odkurzaczem.


IV. KUCHNIA

 Nie ukrywajmy, że kuchnia jest wielkim wyzwaniem jeśli chodzi o sprzątanie. Na samą myśl o wielu godzinnym szorowaniu kuchenki (na to podobno najlepsza jest soda oczyszczona), po prostu nam się nie chce sprzątać. Na początek zaczęłabym od usunięcia wszystkiego co najbardziej rzuca nam się w oczy. Dużo czasu zyskamy jeśli naczynia będą pozmywane. Jednak jeśli nie są to zaczęłabym właśnie od nich. Następnie wszystkie okruszki i brudy niech trafią na podłogę, a na samym końcu wystarczy je zmieść i wyrzucić do śmietnika.

V. JADALNIA

 Z jadalnią można uporać się na prawdę szybko. Wystarczy tylko wytrzeć kurz z lampy i ze wszystkiego powyżej stołu, a na kocu wytrzeć stół. Poprawiamy obrus, firanki, zasłony i następne pomieszczenie sprzątnięte.

 
VI. ŁAZIENKA

Tutaj wystarczy się skupić na dobrej dezynfekcji toalety, prysznica/wanny, umywalki. Należy pamiętać też o ładnie powieszonych ręcznikach na wieszaku czy stojaku, lub położonych na półce. Tak samo należy zadbać o estetyczny wygląd szczoteczek do zębów i pasty oraz pozbyć się brudnych ciuchów z kosza na pranie. Na sam koniec wystarczy umyć podłogę.

VII. SYPIALNIA

Sypialnia jest jednym z najłatwiejszych pomieszczeń do sprzątania. Wystarczy, że brudne ciuchy dasz do prania czyste włożysz lub powiesisz do szafy. Następnie poprawić pościel na łóżku, odsłonić zasłony i ścierką przetrzeć meble z kurzu.


I gotowe! 
Całe mieszkanie lśni czystością, a my mamy czas dla siebie!

Koniecznie daj znać czy podobał ci się post i jakie są twoje sposoby na to, aby wiosenne porządki trawy o wiele krócej. 

Znajdziesz mnie tutaj:
https://www.facebook.com/Sabrooowska96-1696897647225160/https://www.instagram.com/sabrooowska96/https://plus.google.com/110034784031126295869
 Ps. Jeśli macie do mnie jakieś pytania śmiało piszcie w komentarzach, albo http://ask.fm/Sandzia2001

14 komentarzy:

  1. Ja właśnie dziś wzięłam wolne z zamiarem zrobienia porządków w ubraniami ;) wstałam wcześnie, poszłam na tening, wróciłam o 9 ;) jest 12 a ja nie zrobiłam kompletnie nic :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do końca dnia zostało ci dużo czasu. Na pewno zdołałaś uporządkować całe mieszkanie ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Czy to Twoje mieszkanie na zdjęciach? Jest przepiękne i urządzone w takim stylu jaki lubię! Ja niestety nie radzę sobie sama z porządkami, mam bardzo duży dom i dwa razy w tygodniu przychodzi do mnie gosposia - świetna starsza pani, bardzo uczciwa, sumienna i dokładna. Nie wyobrażam sobie bez niej życia!
    http://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie jest to moje mieszkanie, ale bardzo chciałabym mieć mieszkanie urządzone w podobnym stylu :) Gosposia z twojego opisu wydaje się być cudowną osobą. Oby jak najwięcej na świecie takich ludzi :)

      Usuń
  3. Kurczę jakie cudne wnętrza!
    Mi wiosną nawet łatwiej jest robić porządki, promienie słońca wpadające przez okna motywują :D

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    spiked-soul.blogspot.com

    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aww... Tak nic tak nie motywuje jak promyki słońca :)

      Usuń
  4. Może brzmi to dziwnie, ale ja uwielbiam wiosenne (i nie tylko porządki), uwielbiam pozbywać się niepotrzebnych rzeczy i zmieniać coś w moim pokoju. To daje mi nowej energii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to uwielbiam. Gdy tylko zaczyna czuć już wiosnę segreguje ciuchy, robię małe przemeblowanie. Taka mała rzecz a jak cieszy :) :)

      Usuń
  5. Czasem ciężko zabrać się za wiosenne, gruntowne sprzątanie :) Fajnie napisany artykuł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) To prawda ciężko jest się zabrać za porządki, ale takie perfekcyjne sprzątanie i może drobne przemeblowanie dodaje masę energii :)

      Usuń
  6. Na wiosenne porządki przyjdzie jeszcze czas! Chyba wraz z deszczem, bo zawsze dobrej pogody szkody! Ciekawy wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest trzeba łapać każde promyki słońca, jednak nic tak nie motywuje do działania (i sprzątania) tak jak właśnie one wpadające przez okno :)

      Usuń
  7. Każdy takie porządki powinien wykonać w swoim domu. Bardzo przydatny post :) pozdrawiam :*
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

*Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją.
*Jeśli spodobał ci się post zostaw po sobie jakiś ślad.
*Jeśli spodobał ci się mój blog zachęcam do obserwacji.